onsdag, juli 22, 2009

Vänskap


Vänner och bekanta det finns det oftast en mängd av en del ytliga, andra står en närmare.
Men vilka kriterier krävs det för någon för att klassas som en bra vän?
Eller till och med en bästa vän?

-Är det hur väl någon känner en?
-Hur lång tid man känt varandra?
-Hur ofta man träffas?
-Hur mycket man kan prata om?
-Hur öppet och lättsamt man kan prata?

Har funderat lite kring detta men har inte kommit fram till något...
Något som jag dock kommit fram till är att dessa två (jag skulle vilja säga nissar...) vänner
är dem bästa - jag träffar och pratar alldeles för sällan med dem!
Men räknar jag dem som mina absolut bästa vänner alla kategorier
- vår vänskap -
- tillsammans och var för sig -
har många år på nacken
alldeles för många för att klassas som någonting annat!
De känner mig bättre än någon annan!


Jill 9 år & Linda 16 år

1 kommentar:

Lady Starduck sa...

Ååååh! :) Känner detsamma för dig! Det är så roligt med oss att det funkar så bra, även efter så lång tid. Du måste maila mig bilderna som du tog från den kvällen! :)
antingen på jillan_billan-mailen eller jillm@kth.se!! :D
Kramar i mängder!