torsdag, juni 11, 2009

"Hey Mom
Why didn't you warn me
Coz about boys is something i should have known
They're like chocolate cake
Like cigarettes
I know they're bad for me
But I just can't leave 'em alone"

torsdag, juni 04, 2009

Till Johan - En Kärleksförklaring

Åter igen gryr dagen vid din bleka skuldra.
Genom frostigt glas syns solen som en huldra.
Ditt hår, det flyter över hela kudden...

Om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig ger dig.
Men du, jag ger dig min morgon,
jag ger dig min dag.


Vår gardin den böljar svagt där solen strömmar.
Långt bakom ditt öga svinner nattens drömmar.
Du drömmer om något fint ,
jag ser du småler.


Om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig ger dig.
Men du, jag ger dig min morgon,
jag ger dig min dag.


Utanför vårt fönster hör vi markens sånger.
Som ett rastlöst barn om våren, dagen kommer.
Lyssna till den sång som jorden sjunger.


Om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig ger dig.
Men du, jag ger dig min morgon,
jag ger dig min dag.

Likt en sländas spröda vinge ögat skälver.
Solens smälta i ditt hår kring pannan välver.
Du, jag tror vi flyr rakt in i solen...

Om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig ger dig.
Men du, jag ger dig min morgon,
jag ger dig min dag.
Men du, jag ger dig min morgon,
jag ger dig min dag.

torsdag, april 09, 2009

Påsk

Halvdag, lediga lata dagar, i alla fal ett par stycken :)
Planen var från början påsklunch-middag isch i Edsbro i mammas trygga vrå och sen söndag på spa för att få en stund bara vi utan alla vardagens måsten.
Men nä, svärföräldrarna kommer långväga från Oskarshamn för att få spendera lite kvalitetstid med sin lille son med sambo. Mycket trevligt tycker jag, dock dåligt samvete att behöva tacka nej till mamma :'(
Detta blir det första påskfirandet hemma hos oss, eftersom vi flyttade under påskhelgen förra året.
Det ska bli spännande! Och detta innbär ju att jag måste fixa påskris! Shit!

söndag, januari 18, 2009

Söndag

Söndagkvällar alltid lika deprimerande... Men jag har tur, jobbar bara en 4-dagars vecka denna vecka så fredagen kommer ju lite tidigare än vanligt :)
Vi ska på dop nästa helg, Herman ska få sitt namn inskrivet i himlen - eller vad nu meningen med dop egentligen är :S

Att bli besviken är nog en av dom värsta känslorna, speciellt om det är någon som man tycker om som gör en besviken :( det är tur att J alltid står vid min sida och håller om mig när jag gråter...

måndag, januari 05, 2009

Saknar vännerna :(

Jag har allt jag någonsin kunnat önska mig; en fantastisk kille som jag älskar som älskar mig,
ett eget hem, ett arbete som jag trivs med.

Men jag känner stor saknad av alla vänner, alla är så upptagna och när dom inte är det så har dom andra vänner som dom föredrar att träffa...
Jag är vill ta mig den tiden, iallafall då och då, men det skulle kännas som om jag störde i deras liv trots att jag borde vara en del av det... Eller?

Jag är under inga omständigheter missnöjd med mitt liv som det är så tänk inte ens tanken!

måndag, december 29, 2008

Minusgrader!

Frysgrader ute idag BURR! Tacksamheten för mina långkalsonger idag är obeskrivlig!
Promenerat på stan, iallafall mellan två matställen, hak, jaja. Trevlig lunch men ny-gammal kamrat, efter nästan 10 års frånvaro så var det dags. Trevligt hade jag.
Väl hemma väntade obeskrivligt mycket med saker att ta hand om eftersom vi varit på resande fot ett bra tag... Även att skruva ihop en fotölj stod på programmet, vilket visade sig vara ett väldans projekt, jag önskar att den var köpt på IKEA där alla byggsatser, oavsett vad det är, fungerar på samma sätt men icke. JYSK möbler är inte lika lätt att montera!! Men efter mycket om och men så fick vi ihop den :)
Nu väntar te och mackor :D

söndag, december 28, 2008

Hemkomsten

Hemkommen efter nästan en veckas levne i resväska... Utflugen till familjerna :)
Ligger i sängen och drunknar i "Stolthet och Fördom" hmm mys
Kommer snarast att börja leka med alla julklappar :D har blivit bortskämd med sådana i år

Funderar...

söndag, december 21, 2008

Var är alla???

Ibland känns det som om man bara jobbar och sover...
man står bredvid och ser på medans alla vänner lever sina liv...
Var är alla vännerna som jag en gång hade??

lördag, november 22, 2008

Kärlek i 1,5 År

J
J
1,5 år av kärlek underbart fantastiskt :)
vi firade vår dag igår med utgång på fancy restaurang mycket mat och dricka och taxi hem.
Den första snön kom på vår dag, massor av snö kom det.
J
J

tisdag, november 18, 2008

Instikter

J
J
J
Jag tror så mycket

Jag tror väldigt mycket
J
J
J

lördag, november 15, 2008

Beethoven - Love Letters of Great Men

Good morning, on July 7

Though still in bed, my thoughts go out to you, my Immortal Beloved,
now and then joyfully, then sadly, waiting to learn whether or not fate
will hear us - I can live only wholly with you or not at all - Yes, I am
resolved to wander so long away from you until I can fly to your arms
and say that I am really at home with you, and can send my soul
enwrapped in you into the land of spirits - Yes, unhappily it must be
so - You will be the more contained since you know my fidelity to you.
No one else can ever possess my heart - never - never - Oh God, why
must one be parted from one whom one so loves. And yet my life in
V is now a wretched life - Your love makes me at once the happiest
and the unhappiest of men - At my age I need a steady, quiet life - can
that be so in our connection? My angel, I have just been told that the
mailcoach goes every day - therefore I must close at once so that you
may receive the letter at once
- Be calm, only by a calm consideration
of our existence can we achieve our purpose to live together
- Be calm - love me - today - yesterday - what tearful
longings for you - you - you - my life - my all - farewell.
Oh continue to love me - never misjudge the most faithful
heart of your beloved.

ever thine
ever mine
ever ours

torsdag, november 06, 2008

Jag undrar

När vardagen blir en vana och tiden bara lunkar fram hur får man livet att flyta då? Kommer man hålla huvudet över ytan eller kommer man att drunkna? Jag vet att man ska göra som grodorna leva på hoppet men om hoppet svikit en och man inte riktigt vågar lita på det hur gör man då?
Kommer det alltid att vara så här? Jag undrar

måndag, november 03, 2008

en tanke för mycket

J
J
J
I can't make you love me
If you don't.
I'll close my eyes,
Then I won't see
The love you don't feel
When you're holding me.
Morning will come,
And I'll do what's right;
Just give me till then
To give up this fight.
And I will give up this fight.

torsdag, oktober 09, 2008

Tårögd och sjuk

Jag är sjuk, jättesjuk, hög feber, kräks, ont i kroppen - det tar aldrig slut... J tror att jag har fått en släng av vinterkräksjukan, jippie... Visste ni att i år beräknas 4000 människor dö i vinterkräksjukan, okej jag kommer inte vara en av dessa det är mest äldre som det drabbar, hemskt! Men men... jag ska nog gå till jobbet imorgon och ser om det går, jag har ju ändå börjat ett nytt jobb känns så himla dåligt att börja med att vara sjuk men det är ju inte direkt så att jag är "fejksjuk" utan jag är verkligen sjuk på riktigt... hatar att vara sjuk.

Nu när vi blev båda hemma så blev allt kaos och kärlekslöst,
tyvärr så måste jag tillägga "som vanligt"
Han sitter i köket och jag gråter i soffan...
jag hoppas att det blir bättre

torsdag, augusti 14, 2008

En till kväll

Nu sitter jag här ikväll också, och väntar... jag har gått igenom min BSM-papper jag tror jag är klar med allt på alla sidor men jag vet inte ska ha en sista avstämning imorgon innan kursen... jag är ganska nervös för jag vill ju egentligen inte åka iväg men men nu har det ju blivit så iallafall... jag är nog just nu mera nervös för att inte hitta dit än för själva kursen, jag tycker inte om att köra på ställen jag inte hittar... men jag är nog ganska nervös för kursen och sista provet också tänk om jag misslyckas? Tänk om jag inte klarar det! Nej, jag måste tänka att det finns fler rookies där än vad jag är (eller någonsin varit)... jaja, vi får väl se hur det går jag får återkomma om det tror jag för min man är på ingång så jag borde vara lite social med honom...

måndag, augusti 11, 2008

Funderingar en kväll...

Klockan är 18:18 jag sitter här och väntar på att min bättre hälft ska komma hem så att vi kan laga sparrissoppa. Ja han är min bättre hälft, tyvärr, men jag skulle aldrig erkänna det för honom. Han gör mig till en bättre människa (ja jag vet helt otroligt men det var möjligt ;oP). Tanken har slagit mig, vi är kanske inte tillsammans i all evighet som prinsar och prinsessor... Vad skulle jag göra då? Jag vet faktiskt inte, för första gången ser jag inte horisonten hägra. Jag skulle bara stå handfallen utan honom. Lite skrämmade att det är så, är det en svaghet? Räknas det som en svaghet? Är jag inte helt självständig? Vill jag vara det? Det är klart jag vill, vara totalt självständig helt igenom. Men å andra sidan är det väl ett bevis att jag totalt hängivit mig i denne man som jag älskar. Det är väl bra...

Det är viktigt att den man är med vill samma saker som en själv annars kommer man aldrig kunna uppfylla sig själv till fullo. Men hur ser man skillnad på bara ord och ord som blir till handling? När kommer bevisen? Behövs det bevis? Ja, jag behöver bevis i alla fall, sån är jag ständigt på jakt efter bekräftelse... Jag är nog en ganska tragisk själ...

fredag, maj 30, 2008

Allting nytt

Allting är nytt, men speciellt så är det jag tänker på det nya hemmet. Jag har köpt lägenhet, eller jag äger halva och J äger halva, men ändå den är min. Det finns inte ens en möjlighet att jag skulle kunna bli bostadslös, det är en ny känsla för mig men en bra sådan, det är första gången. Men jag undrar när allt nytt kommer vändas från bara bra till bara dåligt... jag bara vet att det kommer komma snart. Ny tillvaro - fel känsla? Jag vet inte, jag uppriktigt vet inte.hoppas inte att det kommer ett bakslag.... Men det är väl bara att njuta så länge allt flyter.

söndag, november 04, 2007

.

älskar dig.
älskar mig också?

Vuxenvärlden

Jag tor att det vuxenvärlden har ramlat ner i skallen på mig, jag håller på att bli vuxen - eller rättare sagt jag är redan det jag har bara förnekat det under en längre tid. Jag och Johan budar på en lägenhet - tillsammans, vi två, bara vi. Känns oförskämt bra, underbart. Hoppas allt går vägen.
Det är dags nu, att växa upp, börja skapa sig den framtid man vill leva i när man blir gammal.
Vill att det ska var vi tillsammans när vi blir gamla, vill det mycket. .

måndag, september 24, 2007

Helgen som varit

Det har verkligen varit en helskön helg, i fredags var vi hos Carro och Jonas - jag var väldigt trött så jag var inte så spec social så jag får be om ursäkt för det.I lördags tog Johan med mig och lillebror för att se folkrace för första gången, det var så roligt =o) jag hade så kul lite synd bara att det blåste så mycket så jag frös till is... på natten hämtade vi upp mor och plasten efter att dom festat i gengäld för att dom hämtade oss i fredags. På söndagen gjorde i inte många knop, ingenting gjorde vi närmare betämt, vilket var hur skönt som helst eftersom att göra ingenting ligger inte riktigt för oss...

Nu väntar en full arbetsvecka och jag håller på att bli sjuk...