Bonnie Raitt - I Can't Make You Love Me
Turn down the lights;
Turn down the bed.
Turn down these voices
Inside my head.
Lay down with me;
Tell me no lies.
Just hold me close;
Don't patronize.
Don't patronize me.
Chorus:
'Cuz I can't make you love me
If you don't.
You can't make your heart feel
Something it won't.
Here in the dark
In these final hours,
I will lay down my heart
And I'll feel the power;
But you won't.
No, you won't.
'Cuz I can't make you love me
If you don't.
I'll close my eyes,
Then I won't see
The love you don't feel
When you're holding me.
Morning will come,
And I'll do what's right;
Just give me till then
To give up this fight.
And I will give up this fight.
Chorus:
'Cuz I can't make you love me
If you don't.
You can't make your heart feel
Something it won't.
Here in the dark
In these final hours,
I will lay down my heart
And I'll feel the power;
But you won't.
No, you won't.
'Cuz I can't make you love me
If you don't.
Denna låt var ett klockrent svar på min sinnesstämning. She sings my trubbles away, nästan som hon tar över lite av det jag känner och sjunger om det samtidigt som hon lättar lite på trycket hos mina känslor - har ni inte upplevt att ett låt kan beröra så mycket tycker jag synd om er!
Osäkerheten är stor förhoppningsvis är det bara jag...
”Someone’s sitting in the shade today because someone planted a tree a long time ago.” -Warren Buffet
onsdag, september 20, 2006
lördag, september 02, 2006
One thing I'm sure of
"One thing I'm sure of - is the way we make love
The one thing I depend on
Is for us to stay strong
With every word and every breath I'm prayin'
That's why I'm sayin'…
Please forgive me - I know not what I do
Please forgive me - I can't stop loving you
Don't deny me - this pain I'm going through
Please forgive me - if I need you like I do
Babe believe me - every word i say is true
Please forgive me - If I can´t stop loving you
Never leave me - I don't know what I do
Please forgive me- I Can´t stop loving you"
måndag, augusti 28, 2006
Länge sen sist...
Ett: Måste skärpa mig att blogga...
Två: Tack Jill för hjälpen med blogg-inställningarna väldigt uppskattat! =o)
Tre: Livet...
...kind of fun, är glad...
...universitetsstudierna är påbörjade med känslan
av både spänning och ångest...
ångesten beror på ekonomin och
mycket text att l äsa; konstrelaterad facklitteratur på engelska
behöver jag säga mer....
...väldigt kär är jag och det bättrar ju på humöret
på ett väldigt trevligt sätt ;oP...
Två: Tack Jill för hjälpen med blogg-inställningarna väldigt uppskattat! =o)
Tre: Livet...
...kind of fun, är glad...
...universitetsstudierna är påbörjade med känslan
av både spänning och ångest...
ångesten beror på ekonomin och
mycket text att l äsa; konstrelaterad facklitteratur på engelska
behöver jag säga mer....
...väldigt kär är jag och det bättrar ju på humöret
på ett väldigt trevligt sätt ;oP...
torsdag, augusti 10, 2006
tisdag, augusti 01, 2006
För Dig
"Can you see that poor boys eyes
I never seen him cry so much
I know I shouldn't intrefere
But how can I leave him out here tonight
I know that you might think I'm weird
You might be scared to find me here
But I'm a friend you can rely on me
I give you my arms to hold you tight
And rock you slowly through the night
Count on me I'll never let you down
Someday you'll laugh again my friend
Until the day is here
Just cry your tears don't fear to let all out because only then you'll heal
Someday you'll laugh again my friend
Until the day is here
Just cry your tears don't fear to let all out 'cause only then you'll heal
Until then you need a friend" Copyright © Charlott Salo
I know that I've let you down my dear,
I'll do my very best to never let it happen again.
I'll always be there for you!
You are my best friend, one of the few I can rely on!
I'm sorry for all the pain I've caused you!
I hope that some day you can forgive me,
you'll always be a part of my heart even if I'm not around!
I never seen him cry so much
I know I shouldn't intrefere
But how can I leave him out here tonight
I know that you might think I'm weird
You might be scared to find me here
But I'm a friend you can rely on me
I give you my arms to hold you tight
And rock you slowly through the night
Count on me I'll never let you down
Someday you'll laugh again my friend
Until the day is here
Just cry your tears don't fear to let all out because only then you'll heal
Someday you'll laugh again my friend
Until the day is here
Just cry your tears don't fear to let all out 'cause only then you'll heal
Until then you need a friend" Copyright © Charlott Salo
I know that I've let you down my dear,
I'll do my very best to never let it happen again.
I'll always be there for you!
You are my best friend, one of the few I can rely on!
I'm sorry for all the pain I've caused you!
I hope that some day you can forgive me,
you'll always be a part of my heart even if I'm not around!
fredag, juli 28, 2006
Nonsens *aarrgghh*
Min sinnesstämning är: -143 = ganska arg med andra ord!
Behov av utomstående rådgivning och bollplank: maximalt!
Vill dra mig själv i håret tills det lossnar: obeskrivligt mycket!
Behov av att vara som en hungrig och trött 2-åring: skrämmande!!
Behov av utomstående rådgivning och bollplank: maximalt!
Vill dra mig själv i håret tills det lossnar: obeskrivligt mycket!
Behov av att vara som en hungrig och trött 2-åring: skrämmande!!
onsdag, juni 14, 2006
flashback
fredag, juni 09, 2006
Studenten
Sitter nu här på studentdagens morgon... försov mig till champangefrukosten *pinsamt* men det har sina förklarliga skäl - var hemma i Edsbro till jättesent för att syra upp min klänning och smörgåstårta... så alltså var det inte så konstigt att jag försov mig... men men det hade varit värre om det var själva studenten det gällde... Så med andra ord har jag varit uppe sen kvart-tjugo över sju, så jag har kunnat ta det lugt och se jag fick till och med tid att blogga... men snart måste jag gå för jag ska möta Marie vid Norrköp för att slå följe till den sista dagen i skolans värld... (eller i alla fall i den "måste skolans värld")
JAG TAR STUDENTEN IDAG!!!!!!!
tisdag, maj 23, 2006
Religionen och Svenska C up my **!
Jag blir så trött på att allt bara går åt fel riktning så här mot slutet! Visst är jag väl tacksam för att kurser börjar trappas ner ellet till och med avslutas, det ger ju trevliga håltimmar och diverse sovmornar.... Men de kurser som fortfarande är aktiva *blä* Religionen är dum för att jag inte förstår något till provet i morgon observera IMORGON!! Jag har inte börjat plugga än eftersom jag inte förstår något av mina anteckningar eller texten i boken! Jaja bara jag får G på provet blir jag glad för sen är den kursen slut - och aldrig mer igen -
Svenska C - jag är i mitten av ett mardrömsscenario jag har 1 VG+, 3 MVG, 3 VG vilket alltså leder till att jag bara får VG i slut betyg och det vill inte jag!!! Jag vet och läraren vet att jag borde ha MVG men då råkade jag bara skriva mina 3 VGn under min slutproduktion vilket också var betygsavgörande! Det finnns ingen tid att skriva något kompletternade och han kan inte at hänsyn till att jag hade slutproduktion, men det bevisar ju bara att jag skriver VG när jag är helt slutkörd efter en föreställning vilket alltså borde bevisa att jag skriver MVG när jag är pigg och kry en normal dag..... AAAHHHHH ska ha en öppen disskution med läraren över rurik i slutet av veckan.... bjäb bjäb....
Okej en timma tills jag måste lämna Jocke... plugga religion haha vem försöker jag lura...
Svenska C - jag är i mitten av ett mardrömsscenario jag har 1 VG+, 3 MVG, 3 VG vilket alltså leder till att jag bara får VG i slut betyg och det vill inte jag!!! Jag vet och läraren vet att jag borde ha MVG men då råkade jag bara skriva mina 3 VGn under min slutproduktion vilket också var betygsavgörande! Det finnns ingen tid att skriva något kompletternade och han kan inte at hänsyn till att jag hade slutproduktion, men det bevisar ju bara att jag skriver VG när jag är helt slutkörd efter en föreställning vilket alltså borde bevisa att jag skriver MVG när jag är pigg och kry en normal dag..... AAAHHHHH ska ha en öppen disskution med läraren över rurik i slutet av veckan.... bjäb bjäb....
Okej en timma tills jag måste lämna Jocke... plugga religion haha vem försöker jag lura...
Sov gott och natt alla lyckligt ovetande
fredag, maj 19, 2006
Glöm igår, Lev för idag och Be för imorgon
Trots att det skedde för så länge sedan
och sedan länge varit bra
tar det i hjärtat när man ser förändringen och dess lycka...
People change,
och sedan länge varit bra
tar det i hjärtat när man ser förändringen och dess lycka...
People change,
Things go wrong,
Shit happends But Life Must Go On!
but why God why!?!
Welcome to SuZ world
Nu har jag återigen börjat en ny blogg, men den här gången är det personligt! Lyssna bara "SuZ world" mer intimt kan det ju inte bli ;o) Jag vill ju verkligen skriva men det finnes inte mycket tid till det men nu ska det bli tid!!! Så det är bara att bli dum i huvudet och sätta sig och skriva! Skärpning Karlsson!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
